Bergman Diagnostika arrangerte LinkedIn workshop

Bergman Diagnostika arrangerte sist uke LinkedIn workshop for sine ansatte. Kaja Bergerud fra webbyrået Semway var invitert for å holde workshopen som skulle inspirere og lære de ansatte hvordan de enkelt kan ta i bruk LinkedIn i arbeidshverdagen. Det er ikke alle ansatte som er like oppdaterte på sosiale medier. For å kunne være et innovativt selskap gjelder det å henge med i tiden og da er det lurt å oppdatere oss på områder som sosiale medier.  

Hva er egentlig LinkedIn? 

LinkedIn er et sosialt nettverk for merkevarebygging som består av personlige profiler/CV og bedriftsprofiler. Man samler profesjonelle kontakter og forretningsforbindelser. På LinkedIn kan man finne jobb, ansette og bli oppdaget. 1,2 millioner personer i Norge har profil og stadig flere bruker LinkedIn daglig. 

Moderne kundeservice

"LinkedIn er et enkelt redskap som gir oss muligheten å kommunisere med våre kunder. Vi kan dele nyheter om produkter og fagområder og holde oss oppdaterte på utviklingen innen diagnostika. I tillegg til kunnskapsdeling ønsker vi å holde våre kunder og samarbeidspartnere oppdaterte på hva som skjer i Bergman Diagnostika.", sier Torill Wertebach - markedskoordinator hos Bergman Diagnostika.

Videre sier hun: "I løpet av workshopen fikk vi blant annet tydeliggjort hvordan vi kan arbeide målrettet med LinkedIn i arbeidshverdagen, hvordan vi kan kommunisere på en gjennomført og tydelig måte, og hva som er ”best practice” når vi skal nå ut til vårt publikum. Vi fikk startet med å utarbeide en strategi som passer våre mål og vår bransje, hvor Semway sin kompetanse var svært nyttig som en veiledende tredjepart."

Ekspertene spår en ny tid

Ekspertene på sosiale medier sier at LinkedIn kommer til å ta over stafettpinnen fra Facebook. Når du kommuniserer med noen på LinkedIn er det ikke selskap til selskap, men Petter som snakker med Kristin. Det blir mer vanlig å snakke med Key Account direkte i stedet for Salgssjef. LinkedIn kommer til å bli en naturlig del av arbeidshverdagen i tiden fremover. Dette er den nye måten å kommunisiere med kunder og samarbeidspartnere på. "Det er en ny form for kundeservice og et utmerket redskap for kunnskapsdeling og for å holde seg oppdatert på hva som skjer i bransjen.", avslutter Wertebach.